Friday, October 28, 2016

BERSAWANG !!! part 1

Assalamualaikum my beloved diary :)

it has been a year i didn't show up in this online diary. HUHUHU. Rindu nak menulis macam dulu. tapi disebabkan kekangan masa mengehadkan aku daripada menulis. So, today i have a lot of time to share what i have been done so far. 

Selepas aku dapat result SPM tahun lepas, aku down. Aku menangis all the time sebab result aku tak seperti yang diharapkan. Aku malu nak berhadapan dengan semua orang since diorang asyik tanya pasal result aku. Aku just dapat 4A4B1C jaa. HUHUHU. Target aku tinggi nak dapat 7A tapi entahhlaa. Ada certain orang yang okay but ada certain orang yang mungkin pandang hina result aku. Mungkin rezeki tak menyebelahi aku. Lama kelamaan aku dah mula okay. Aku isi borang upu dengan harapan aku boleh tebus balik kesalahan aku time SPM. Aku apply kos yang senang untuk aku score. Actually, aku nak apply kos chemical engineering atau kimia industri since aku minat gilos subjek kimia dan fizik sejak sekolah. Tapi abang aku tak kasi sebab kimia dengan fizik aku cuma dapat B+ ja. Dia takut aku tak boleh carry kos tu dengan baik. Abang aku bagi cadangan untuk aku ambil kos ukur bahan dan sains geomatik. Aia cakap kos tu sekarang banyak peluang pekerjaan. So, aku pun follow cadangan dia ambil diploma ukur bahan sebagai pilihan utama dan diploma sains geomatik sebagai pilihan kedua. Chemical engineering dengan kimia perindustrian aku apply jugak tapi lupa pilihan berapa. Nak jugak selit kimia kat situ. Aku spply semua kat UiTM sebab aku memang dari kecik dok nampak satu universiti ja iaitu uitm. Sebab abang dan kakak aku study situ kecuali kak ngah aku usm. Tapi aku memang kena apply uitm gak sebab target aku lepas spm nak sambung diploma bukan asasi, matriks or stpm. Jadi uitm laa jadi sasaran aku sebab dekat dengan rumah berbanding uthm, utm semua tu. hehehehe

Result upu dah keluar dan aku dapat kos diploma ukur bahan. Guess what ? Aku dapat kat Sri Iskandar perak. Tempat yang aku taktau pun kewujudannya and of course aku dok fikir u aku dalam hutan kaa sebab dalam google map aku nampak semua hijau. Aku dah rasa was-was nak pergi sana. Aku sampai satu tahap download permohononan kemasukan tingkatan 6 punyalah taknak pergi sana. Tapi aku fikir confirm parents aku nak tengok aku masuk u kan. So, aku tabahkan hati terima tawaran tu. Sudahlah aku dapat kos yang aku langsung taktau apapun. Memang niat masuk u untuk family aku ja. Aku tau salah niat tu sebab pergi belajar kerana kerana Allah SWT ;') Tapi aku asyik terfikirkan parents aku ja sebagai kekuatan. Tak salahkan. hihihihi. 

Okaylah aku pun dah tak larat nak menaip. Aku sambung nanti macam mana aku struggle bila dah masuk universiti dengan keadaan u yang aku tak minat dan kos yang samar-samar. bye Assalamulaikum :)  

No comments:

Post a Comment