Monday, February 24, 2014

Aftershool for us

Asslamualaikum dan selamat sejahtera.

Petang ni aku nak bermanja dengan blog yang lama aku tinggalkan ni. huhu. *tak sedih kan ? ahakz. Actually, aku dah sibuk dengan aktiviti sekolah yang memerlukan perkhidmatan aku sebagai seorang yang penting. opsss. Ter'over' pulak. Dengan kesibukan itulah yang menyebabkan aku lupa akan blog aku yang kurang famous ni.. Tak apalah wahai blog. even no one cares about, i will care about you as long as i can breath in this world. kan ? you're my second bff after my sisters. hihihi. 

Aku disini nak share satu perkongsian mengenai portal Afterschool. Terpandang je perkataan Afterschool tu mesti hampa dah tau kan apa itu afterschool. kan ? Mesti otak hampa terlintas, "perjalanan selepas alam persekolahan.' ye tak ? hihihihi Afterschool ni boleh membantu kita yang bakal menduduki SPM dan lepasan SPM. Yeahh, portal ni amat membantu kita yang masih tercari-cari kos mana yang nak ceburi, biasiswa mana yang nak mohon, universiti mana yang nak pilih. don't worry. di mana ada kemahuan di situ ada jalan. So dengan melayari portal ini, hampa dapat menyelesaikan masalah hampa dengan mudah. In sha Allah. 


Kepada yang bakal menduduki SPM macam aku ni, kita bolehlah luangkan masa kita dengan membuat latihan ulangkaji SPM. At least, dengan kita buat latihan nie, kita dapatlah mengantikan masa kita dengan melakukan perkara perkara yang tak berfaedah tu. Kan ada banyak benefits yang boleh dapat membuat latihan disini. Bukan maksud aku buat latihan kat portal ni. Tetapi kita perlu download subjek apa yang nak buat dan soalan soalan ini juga disertakan jawapan. Hmmmm, Rosak laa screen kita kalau kita nak tulis kat portal tu. ye tak?  Kita bolehlah rujuk jawapan bila kita tak dapat jawapan yang betul. portal ni tidak tak duit yang banyak. Hanya bayar internet dan duit kertas untuk di'download' jaa. Mudah kan ? Aku pun tengah buat soalan soalan disini juga. Jadi, aku adalah bekalan untuk dibawa ke dewan peperikasaan nanti. Huahuahaua. 




Inilah demo kalau hampa dah download soalan-soalan kat situ. Aku prefer menggunakan PDF untuk donwload semua nie. Hampa pilihlah yang mana mana yang hampa suka untuk download nie sama ada PDF ni atau ZIP. 

Sebenarnya, banyak lagilah kelebihan kelebihan afterschool ni. Kalau aku nak taip satu-satu pasal portal ni, sampai malam nanti pun tak habis. hihi

Okay, sampai disini ja kut entry aku. Aku harap hampa semua dapatlah input yang aku sampaikan ni ya. Moga kita orang jadi yang success kelak. amin.

Kalau hampa masih ada persoalan di benak fikiran hampa tu, tanya ja melalui ruang komen di bawan nie ya.

Asslamualaikum. :)

No comments:

Post a Comment